Nauczyciele ze Szkoły nr 129 w Krakowie przebadani w ramach programu "Badamy-Wspieramy 2.0"

Nauczyciele ze Szkoły nr 129 w Krakowie przebadani w ramach programu „Badamy-Wspieramy 2.0”

Kraków, 21.10.2020

DIAGNOSTYKA realizuje bezpłatne testy w kierunku COVID-19 u nauczycieli szkół podstawowych, które zgłosiły się do Programu „Badamy-Wspieramy 2.0.” Wraz z partnerem – firmą uPacjenta, Grupa przeprowadziła badania u 53 pedagogów ze Szkoły Podstawowej nr 129 w Krakowie, w której stwierdzono przypadek COVID-19. Dotychczas badaniami i opieką medyczną DIAGNOSTYKI objęta została kadra pedagogiczna szkół podstawowych z Łodzi, Katowic i Krakowa. Celem inicjatywy jest zwiększenie bezpieczeństwa nauczycieli i uczniów w szkołach podstawowych oraz ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Do tej pory DIAGNOSTYKA wzięła w opiekę cztery placówki oświatowe. Jedną z nich jest Szkoła Podstawowa nr 129 w Krakowie, w której zdiagnozowano przypadek COVID-19. 53 nauczycieli odbyło wymazowe testy antygenowe Standard Q COVID-19 (nowy jakościowy, szybki test przesiewowy stosowany we wczesnej diagnostyce zakażenia), które zostały przeprowadzone na terenie szkoły przez specjalistów uPacjenta przy pomocy mobilnego zespołu pobraniowego. W przypadku nauczycieli, u których stwierdzony zostanie dodatni wynik badania antygenowego, wykonane zostaną dodatkowo badania real time RT-PCR przy użyciu testów wielogenowych, zgodnych z rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia. Jeżeli będzie to wskazane wymazowe testy antygenowe nowej generacji będą mogły być w placówce okresowo powtarzane.

Niezmiernie cieszymy się, że możemy stanowić część tego ważnego programu. Wierzymy, że zaangażowanie naszych specjalistów wykonujących testy u nauczycieli oraz udostępnienie asortymentu medycznego przyniesie pozytywne rezultaty i przełoży się na ograniczenie tempa rozwoju epidemii w środowisku szkolnym i jego otoczeniu podkreśla Dominik Swadźba, CEO uPacjenta, partnera strategicznego „Badamy-Wspieramy 2.0.”

W Programie znalazły się także kadry pedagogiczne ze Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 146 (Filia nr 3 przy Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki) w Łodzi, Szkoły Podstawowej Zakonu Pijarów w Katowicach oraz Prywatnej Szkoły Podstawowej im. Piłsudskiego w Krakowie.

Zgodnie z analizami DIAGNOSTYKI w największych miastach dochodzi do najszybszej transmisji koronawirusa. Jednocześnie sprawna identyfikacja nauczycieli zakażonych wirusem może ograniczyć przeniesienie się SARS-CoV-2 na uczniów, ich rodziców, seniorów i dalszych krewnych. Tym samym, przy wykonaniu około tysiąca wysokiej jakości testów wymazowych istnieje możliwość ograniczenia przeniesienia się wirusa na tysiące kolejnych osób.

– Pragniemy wspierać nauczycieli i edukację w tym trudnym czasie. Dlatego przekazaliśmy część naszych zasobów laboratoryjnych, aby otoczyć szczególną opieką grono pedagogiczne które aktualnie należy do grupy podwyższonego ryzyka zachorowania na COVID-19. Jednocześnie pedagodzy stają nieraz nieświadomie źródłem rozprzestrzeniania się koronawirusa na uczniów i dalej ich bliskich. Przyświeca nam zatem chęć ograniczenia niepokoju u nauczycieli oraz wsparcie kontynuacji nauki w szkołach podstawowych w tradycyjnym trybie – zaznacza prof. Jakub Swadźba, prezes zarządu DIAGNOSTYKA.

DIAGNOSTYKA pragnie poszerzać skalę opieki nad nauczycielami, a tym samym ograniczać zasięg epidemii w Polsce. Dlatego zachęca do zaangażowania się w Program Partnerów (firmy, samorządy, osoby prywatne, rady rodziców), które mogą wesprzeć finansowo organizację kolejnych testów dla kadry pedagogicznej. Zainteresowani mogą skontaktować się z koordynatorem akcji Programu Grzegorzem Polusem pod adresem mailowym badamy@diag.pl.

Więcej informacji o Programie „Badamy-Wspieramy 2.0” można będzie znaleźć na www.diagnostyka.pl