
Zmiana Regulaminu świadczenia usługi „Wyniki on-line”
Szanowni Państwo,
Zgodnie z pkt. X Regulaminu świadczenia usługi „Wyniki on-line” z dnia 18.04.2023 r. informujemy, że z dniem 12.10.2023 r. nastąpi zmiana wskazanego regulaminu. Zmiany w regulaminie zostały wyszczególnione poniżej.
Do pkt. II zostanie dodany następujący zapis:
e) Sklep internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.diag.pl/sklep, prowadzony przez Diagnostykę.
Do pkt. IV zostanie dodany następujący zapis:
- Pacjent po uzyskaniu dostępu do wyniku badań w ramach Usługi „Wyniki On-line” ma możliwość zakupu badań które zostały już wykonane i ma do nich dostęp w ramach wskazanej usługi wybierając przycisku „Zamów ponownie” lub „Ponów całe zlecenie”. Po wybraniu powyższych przycisków zostanie utworzony koszyk z zamówionymi badaniami, a po naciśnięciu przycisku „Przejdź do zamówienia na Diag.pl” Pacjent zostanie przekierowany na stronę koszyka w Sklepie internetowym, gdzie może zakończyć proces zakupu zgodnie z regulaminem dostępnym na Stronie https://diag.pl/sklep/regulaminy/
Wyróżnione podpunkty punktu VII. otrzymują następujące brzmienie:
- Przetwarzanie danych odbywa się w celu udostępnienia dokumentacji medycznej pacjenta w formie elektronicznej. Przetwarzanie danych odbywa się w związku ze świadczeniem usług zdrowotnych, zarządzaniem tymi usługami. Zakres przetwarzanych danych i okres ich przechowywania wynika z aktualnie obowiązujących przepisów prawa, tj. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Zgodnie z nim podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych przechowuje dokumentację medyczną przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, za wyjątkiem sytuacji przewidzianych w przepisach prawa. Dokumentacja medyczna zawiera co najmniej: nazwisko i imię (imiona), datę urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość. Przetwarzanie danych z dokumentacji medycznej jest realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit h) RODO. Przetwarzanie danych odbywa się również w celu świadczenia usług dostępu do wyników wykonywanych badań – Karty Stałego Klienta, i są przetwarzane przez okres realizacji usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO. Przetwarzanie danych osobowych w .związku z zakupem badań określone zostało w odrębnym regulaminie e-sklepu https://diag.pl/sklep/regulaminy/.
- Odbiorcami danych będą podmioty realizujące badania diagnostyczne w imieniu administratora danych. Dostęp do danych mogą również uzyskiwać podmioty obsługujące i serwisujące systemy informatyczne, w których dane osobowe są przetwarzane.
- Osoba, której dane dotyczą posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, żądania usunięcia danych jeśli przepisy prawa nie nakładają na administratora danych ich przechowywanie, a także żądania ograniczenia przetwarzania danych. W celu realizacji wskazanych praw udostępniony został formularz kontaktowy pod adresem: https://diag.pl/pacjent/kontakt/daneosobowe/.