Pytania & Odpowiedzi

poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

FAQ

Zakup badań w e-sklepie

Wystarczy wejść na stronę e-sklepu w kategorię badania, wybrać odpowiednie badania lub pakiet, a następnie sfinalizować zamówienie opłacając je. Można spersonalizować voucher o imię, nazwisko i pesel, który jest konieczny do wpisania, jednak, jeżeli nie masz tak szczegółowych danych, zalecamy nie personalizować vouchera. Po opłaceniu voucher przyjdzie na adres e-mail zamawiającego, a taki w formacie PDF można wydrukować i wręczyć drugiej osobie. Możesz również wybrać coś z naszej dedykowanej kategorii na prezent.

Tak. Można zamówić voucher na swój adres e-mail, pomijając opcję personalizacji. Voucher zostanie wtedy doręczony na adres e-mail w formie bezimiennej.

Tak. Będąc zalogowanym na konto w e-sklepie można zakupić do 10 e-pakietów w jednym zamówieniu. Każdy e-pakiet może zrealizować jedna osoba. Wyjątkiem jest pakiet użytkownika (własny pakiet złożony z pojedynczych badań), który można dodać tylko jeden w zamówieniu.

Podczas zamówienia, po przejściu do opłacenia pojawi się okno z możliwością wpisania danych pacjenta.

Dane przypisane do vouchera można zmienić tylko w punkcie pobrań podczas realizacji vouchera.

Niestety nie, osoby wykupujące badania za pośrednictwem e-sklepu nie mają pierwszeństwa do wykonania badań.

Zwroty

Tak. Zgodnie z regulaminem, jeżeli voucher nie został zrealizowany, klient ma możliwość zwrotu do 14 dni od daty zamówienia.

Niestety nie ma takiej możliwości. Zakupiony voucher nie podlega wymianie badań w nim zawartych. Można jednak zwrócić voucher do 14 dni od daty zamówienia i ponownie dokonać zakupu, wybierając właściwe badania.

Zwrot środków odbywa się po uprzednim wysłaniu formularza z danymi zamówienia.

Formularz zwrotu dostępny jest po kliknięciu w poniższy link: formularz. Po wysłaniu danych w formularzu dział obsługi klienta zweryfikuje zamówienie i zwróci środki do 5 dni roboczych.

Voucher można anulować i zwrócić do 14 dni od daty zamówienia.

Dział obsługi klienta skontaktuje się do 5 dni roboczych, potwierdzając zwrot w odpowiedzi na wysłany formularz.

Czas oczekiwania na wykonanie zwrotu to 5 dni roboczych.

Jeżeli w punkcie pobrań wykonano część badań, zwrotu za niewykonane badania dokonuje kierownik punktu, w którym doszło do realizacji vouchera.

Zwrot dokonywany jest tylko i wyłącznie na ten sam numer konta, z którego przekazano środki podczas zakupu.

Nie. Zwrotu vouchera można dokonać tylko poprzez formularz.

Zgodnie z regulaminem, voucher może dotrzeć na skrzynkę e-mail do 24 godzin. Czas przesłania vouchera zależny jest od momentu zaksięgowania środków przez system PayU.

Proces zakupu

Wybierając dedykowany e-pakiet na stronie nie ma możliwości wybierania placówki, ponieważ można go zrealizować w każdym punkcie realizującym zamówienia e-commerce. Wyjątkiem są pakiety użytkownika stworzone z pojedynczych badań oraz dedykowane pakiety realizowane tylko w określonych punktach - wymagają one wybierania placówki.

Tak. Ta opcja jest dostępna, jednak księgowanie wpłaty tą metodą trwa do 5 dni roboczych, co skutkuje późniejszą wysyłką vouchera na adres e-mail.

Tak. W podsumowaniu zamówienia podczas wybierania metody płatności można wybrać opcję rat “Raty PayU’’.

Niedokończone transakcje zostają automatycznie anulowane, wówczas należy złożyć nowe zamówienie.

Tak. Oznacza to, że takie badanie można zakupić tylko w stacjonarnej placówce.

Podczas składania zamówienia, w momencie przejścia do płatności należy wybrać dogodną jej opcję (blik, karta kredytowa etc.)

Tak, ta opcja jest dostępna w naszym e-sklepie.

Niestety nie. Podczas jednego zamówienia dwa takie same badania nie mogą się powtórzyć.

Nie. Konto w e-sklepie jest innym kontem niż konto do sprawdzenia wyników.

Niestety nie. Płatności za voucher w naszym e-sklepie należy dokonać tylko i wyłącznie podczas składania zamówienia, finalizując je na stronie internetowej.

Niedokończona transakcja zostaje automatycznie anulowana, gdy klient nie dokończy jej lub przerwie i wycofa się z płatności. Wówczas bank zwraca środki na konto osoby składającej zamówienie. Zazwyczaj dzieje się to do 5 dni roboczych.

Realizacja vouchera

Zakupiony voucher należy zrealizować podczas jednej wizyty w placówce. Voucher nie podlega wymianie na inne badania, nie ma też możliwości wykonania części badań z vouchera w innym dniu.

Tak. Można zrealizować wszystkie vouchery podczas jednej wizyty.

Przed wizytą w punkcie pobrań zalecamy sprawdzić na naszej stronie diag.pl, czy dana placówka posiada informację o tym, że realizuje badania zakupione w e-sklepie.

Aby zmienić placówkę należy skontaktować się z obsługą e-sklepu (esklep@diag.pl) podając ID vouchera i dane adresowe placówki do zmiany.

Voucher należy zrealizować do 90 dni od daty zakupu. Data ważności znajduje się na otrzymanym voucherze.

Ceny badań pomiędzy e-sklepem a stacjonarnym punktem różnią się. Punkty stacjonarne posiadają własne cenniki i indywidualne zniżki. Zalecamy kontakt z wybraną placówką, w celu sprawdzenia aktualnych cen za badania.

W takim przypadku należy skontaktować się z obsługą klienta e-sklepu ( esklep@diag.pl) podając dane zamówienia oraz potwierdzenie przelewu. Po weryfikacji voucher zostanie wysłany w odpowiedzi na zgłoszenie.

Jeżeli są to e-pakiety dedykowane można je zrealizować w różnych placówkach. Pakiet użytkownika należy zrealizować w placówce wybranej podczas zamówienia.

Nie. Nie trzeba rejestrować się wcześniej, by wykonać badania w punkcie pobrań. Wystarczy pojawić się w placówce w godzinach jej otwarcia.

W punktach diagnostyki nie obowiązują godziny dla seniorów. Zwracamy jednak uwagę na to w naszych punktach, by osoby starsze mogły badania wykonać w pierwszej kolejności, jeśli tylko jest taka możliwość.

Założenie konta

Po wejściu na stronę, w kategorię pakiety badań klient po prawej stronie ekranu ma możliwość założenia konta w e-sklepie, jak i konta do zapoznania się ze swoimi wynikami badań.

Nie. Są to dwa inne konta.

Nie ma konieczności logowania się na konto. Badania można bez problemu zakupić także jako Gość.

Nie. Karta stałego klienta działa tylko w punktach pobrań, podczas zakupów stacjonarnych. Zachęcamy do obserwowania naszej strony i zapisu do newslettera. Często pojawiają się tam różne, atrakcyjne akcje profilaktyczne, w ramach których obniżane są ceny pakietów badań.

Założenie konta w e-sklepie jest całkowicie bezpłatne.

Nie ma konieczności zakładania konta aby móc zakupić voucher.

Kartę stałego klienta można uzyskać w punkcie pobrań.

Profilaktyka 40+

Tak, realizujemy skierowania NFZ na badania w ramach programu Profilaktyka 40+ w naszych placówkach - aby odnaleźć placówkę, w której wykonasz badania, należy zaznaczyć w atrybutach filtr Realizuje program Profilaktyka 40+.

Tak, podczas wizyty możesz wykonać inne badania, ale mogą one wymagać osobnego skierowania lub dodatkowej opłaty. Nasi konsultanci przygotowali specjalną ofertę badań, która pozwala sensownie rozszerzyć profilaktykę. Porozmawiaj z konsultantem, by kupić badania taniej +48 456 455 323.

Skierowanie możesz uzyskać poprzez wypełnienie ankiety na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) lub skontaktowanie się z infolinią Domowej Opieki Medycznej. Porozmawiaj z naszym konsultantem, który pomoże Ci w kilka minut uzyskać skierowanie na badania w ramach Profilaktyka 40 PLUS +48 456 455 323.

Tak, w wybranych punktach pobrań program Profilaktyka 40+ jest realizowany również w soboty, ale dostępność usług zależy od konkretnej placówki Diagnostyki. Możesz sprawdzić to w sekcji Informacje z placówki na stronie wybranego przez Ciebie punktu pobrań.

Listę punktów możesz znaleźć na stronie internetowej Diagnostyki w sekcji placówki - należy zaznaczyć w atrybutach filtr „Realizuje program Profilaktyka 40+”.

Badania w ramach programu Profilaktyka 40+ można wykonać raz na rok.

Do badań pobierane są różne materiały, takie jak krew, mocz, czy kał.

Program jest przeznaczony dla osób, które ukończyły 40 lat.

Skierowanie jest ważne przez 365 dni od momentu jego wystawienia.

Ankietę znajdziesz na swoim Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) po zalogowaniu się. Porozmawiaj z naszym konsultantem, który pomoże Ci w kilka minut uzyskać skierowanie na badania w ramach Profilaktyka 40 PLUS +48 456 455 323.

Przygotowanie zależy od rodzaju badań, ale zazwyczaj wymagane jest bycie na czczo, czyli powstrzymanie się od jedzenia na około 8-12 godzin przed badaniem.

Wyniki będą dostępne na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) oraz mogą być przekazane przez placówkę, w której wykonywano badania.

Badania

W tym celu należy wybrać badanie na posiew kału w kierunku Salmonella/Shigella (3 próbki).

Należy udać się do Punktu Pobrań Diagnostyki S.A. zarejestrować badania, które chce się wykonać (otrzymuje się nowy kod zlecenia) oraz zaznaczyć w Punkcie Pobrań, że mają być wykonane z materiału zbankowanego w laboratorium. WAŻNE: Należy sprawdzić czy we wcześniejszym zleceniu nie ma adnotacji o zbyt małej ilości materiału na wykonanie archiwizacji. Badaniami, które można wykonać z banku są wyłącznie badania z surowicy.

Dodatkowe badania na następny dzień i później można wykonać tylko z banku materiału, czyli odciągniętej i zamrożonej surowicy. Nie ma możliwości dorejestrowania badań z wcześniej pobranego materiału, jeśli nie była zarejestrowana usługa banku materiału. Należy także pamiętać, że objętość przechowywanego materiału w banku jest ograniczona (max. 500 μL), więc ograniczona jest ilość oraz rodzaj możliwych do zlecenia badań.

Probówki pierwotne przechowywane są od 24 do 36h, natomiast bank materiału jest przechowywany w zamrożeniu przez okres 1 miesiąca.

Tak, istnieje możliwość tłumaczenia wyników badań na język angielski.

Cena wydania wyników badań w innym języku jest zależna od placówki, w której badania zostały wykonane. W celu uzyskania informacji, należy skontaktować się z wybranym punktem pobrań.