Zakup badań w e-sklepie
W jaki sposób można kupić e-pakiet badań na prezent?
Wystarczy wejść na stronę e-sklepu w kategorię badania, wybrać odpowiednie badania lub pakiet, a następnie sfinalizować zamówienie opłacając je. Można spersonalizować voucher o imię, nazwisko i pesel, który jest konieczny do wpisania, jednak, jeżeli nie masz tak szczegółowych danych, zalecamy nie personalizować vouchera. Po opłaceniu voucher przyjdzie na adres e-mail zamawiającego, a taki w formacie PDF można wydrukować i wręczyć drugiej osobie. Możesz również wybrać coś z naszej dedykowanej kategorii na prezent.
Czy jeśli chce zakupić pakiet badań dla kogoś, to czy mogę to zrobić używając swojego e-maila?
Tak. Można zamówić voucher na swój adres e-mail, pomijając opcję personalizacji. Voucher zostanie wtedy doręczony na adres e-mail w formie bezimiennej.
Czy korzystając z jednego konta można zakupić pakiet badań dla dwóch osób?
Tak. Będąc zalogowanym na konto w e-sklepie można zakupić do 10 e-pakietów w jednym zamówieniu. Każdy e-pakiet może zrealizować jedna osoba. Wyjątkiem jest pakiet użytkownika (własny pakiet złożony z pojedynczych badań), który można dodać tylko jeden w zamówieniu.
Gdzie należy wpisać dane osoby, która będzie realizowała voucher?
Podczas zamówienia, po przejściu do opłacenia pojawi się okno z możliwością wpisania danych pacjenta.
Jak zmienić dane w wykupionym voucherze?
Dane przypisane do vouchera można zmienić tylko w punkcie pobrań podczas realizacji vouchera.
Czy osoby wykupujące badania online mają pierwszeństwo wykonania badań w punkcie pobrań?
Niestety nie, osoby wykupujące badania za pośrednictwem e-sklepu nie mają pierwszeństwa do wykonania badań.
Zwroty
Czy jest możliwość zwrotu vouchera z wykupionymi badaniami?
Tak. Zgodnie z regulaminem, jeżeli voucher nie został zrealizowany, klient ma możliwość zwrotu do 14 dni od daty zamówienia.
Czy jest możliwość zmienić badania, które już zostały opłacone?
Niestety nie ma takiej możliwości. Zakupiony voucher nie podlega wymianie badań w nim zawartych. Można jednak zwrócić voucher do 14 dni od daty zamówienia i ponownie dokonać zakupu, wybierając właściwe badania.
W jaki sposób mogę otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany voucher?
Zwrot środków odbywa się po uprzednim wysłaniu formularza z danymi zamówienia.
Gdzie znajdę formularz do zwrotu vouchera?
Formularz zwrotu dostępny jest po kliknięciu w poniższy link: formularz. Po wysłaniu danych w formularzu dział obsługi klienta zweryfikuje zamówienie i zwróci środki do 5 dni roboczych.
Do kiedy jest możliwe anulowanie zakupionego vouchera?
Voucher można anulować i zwrócić do 14 dni od daty zamówienia.
Jak dowiem się czy zwrot został przyjęty?
Dział obsługi klienta skontaktuje się do 5 dni roboczych, potwierdzając zwrot w odpowiedzi na wysłany formularz.
Jak długo czeka się na zwrot środków?
Czas oczekiwania na wykonanie zwrotu to 5 dni roboczych.
Jak wygląda zwrot części wartości vouchera?
Jeżeli w punkcie pobrań wykonano część badań, zwrotu za niewykonane badania dokonuje kierownik punktu, w którym doszło do realizacji vouchera.
Czy jest możliwość zwrotu na zagraniczne konto, z którego został dokonany zakup?
Zwrot dokonywany jest tylko i wyłącznie na ten sam numer konta, z którego przekazano środki podczas zakupu.
Czy zakupiony przez Internet voucher można zwrócić w punkcie pobrań?
Nie. Zwrotu vouchera można dokonać tylko poprzez formularz.
Jak szybko po opłaceniu zamówienia otrzymam voucher?
Zgodnie z regulaminem, voucher może dotrzeć na skrzynkę e-mail do 24 godzin. Czas przesłania vouchera zależny jest od momentu zaksięgowania środków przez system PayU.
Proces zakupu
Czy kupując e-pakiet muszę podać punkt pobrań?
Wybierając dedykowany e-pakiet na stronie nie ma możliwości wybierania placówki, ponieważ można go zrealizować w każdym punkcie realizującym zamówienia e-commerce. Wyjątkiem są pakiety użytkownika stworzone z pojedynczych badań oraz dedykowane pakiety realizowane tylko w określonych punktach - wymagają one wybierania placówki.
Czy można dokonać zapłaty za voucher przelewem tradycyjnym?
Tak. Ta opcja jest dostępna, jednak księgowanie wpłaty tą metodą trwa do 5 dni roboczych, co skutkuje późniejszą wysyłką vouchera na adres e-mail.
Czy płatność za badania można rozłożyć na raty?
Tak. W podsumowaniu zamówienia podczas wybierania metody płatności można wybrać opcję rat “Raty PayU’’.
Mam problem z niedokończoną płatnością za zakup, jak opłacić ponownie zakup?
Niedokończone transakcje zostają automatycznie anulowane, wówczas należy złożyć nowe zamówienie.
Mam zlecony pakiet badań. Jednego z badania nie mogę dodać do koszyka. Czy to znaczy, że placówka, którą wybrałam nie wykonuje tego badania?
Tak. Oznacza to, że takie badanie można zakupić tylko w stacjonarnej placówce.
Na jaki numer konta należy dokonać opłaty za badanie?
Podczas składania zamówienia, w momencie przejścia do płatności należy wybrać dogodną jej opcję (blik, karta kredytowa etc.)
Czy można płacić blikiem za badania w e-sklepie?
Tak, ta opcja jest dostępna w naszym e-sklepie.
Czy do koszyka mogę jednorazowo dodać więcej niż jeden raz to samo badanie?
Niestety nie. Podczas jednego zamówienia dwa takie same badania nie mogą się powtórzyć.
Czy login i hasło do wyników badań pacjenta jest takie samo jak do e-sklepu?
Nie. Konto w e-sklepie jest innym kontem niż konto do sprawdzenia wyników.
Czy wykupując pakiet badań online można zapłacić w punkcie pobrań gotówką?
Niestety nie. Płatności za voucher w naszym e-sklepie należy dokonać tylko i wyłącznie podczas składania zamówienia, finalizując je na stronie internetowej.
Dlaczego płatność za voucher została zwrócona?
Niedokończona transakcja zostaje automatycznie anulowana, gdy klient nie dokończy jej lub przerwie i wycofa się z płatności. Wówczas bank zwraca środki na konto osoby składającej zamówienie. Zazwyczaj dzieje się to do 5 dni roboczych.
Realizacja vouchera
Czy wykupując pakiet badać muszę zrobić wszystkie badania na raz, czy mogę niektóre odłożyć w czasie?
Zakupiony voucher należy zrealizować podczas jednej wizyty w placówce. Voucher nie podlega wymianie na inne badania, nie ma też możliwości wykonania części badań z vouchera w innym dniu.
Czy dwa oddzielne vouchery (różne pakiety badań) można zrealizować jednocześnie podczas jednej wizyty?
Tak. Można zrealizować wszystkie vouchery podczas jednej wizyty.
Czy każda placówka akceptuje badania kupione przez Internet?
Przed wizytą w punkcie pobrań zalecamy sprawdzić na naszej stronie diag.pl, czy dana placówka posiada informację o tym, że realizuje badania zakupione w e-sklepie.
Jak można zmienić punkt poboru krwi dla wykupionego vouchera?
Aby zmienić placówkę należy skontaktować się z obsługą e-sklepu (esklep@diag.pl) podając ID vouchera i dane adresowe placówki do zmiany.
W jakim czasie trzeba zrealizować badanie zakupione online?
Voucher należy zrealizować do 90 dni od daty zakupu. Data ważności znajduje się na otrzymanym voucherze.
Czy ceny badań online są takie same jak w punkcie, z kartą stałego klienta?
Ceny badań pomiędzy e-sklepem a stacjonarnym punktem różnią się. Punkty stacjonarne posiadają własne cenniki i indywidualne zniżki. Zalecamy kontakt z wybraną placówką, w celu sprawdzenia aktualnych cen za badania.
Jak można odzyskać voucher jeśli dostęp do poczty został utracony?
W takim przypadku należy skontaktować się z obsługą klienta e-sklepu ( esklep@diag.pl) podając dane zamówienia oraz potwierdzenie przelewu. Po weryfikacji voucher zostanie wysłany w odpowiedzi na zgłoszenie.
Czy kupując 2 pakiety badań mogę z nich skorzystać w 2 odrębnych placówkach?
Jeżeli są to e-pakiety dedykowane można je zrealizować w różnych placówkach. Pakiet użytkownika należy zrealizować w placówce wybranej podczas zamówienia.
Czy wybierając się do punktu pobrań należy się wcześniej zarejestrować?
Nie. Nie trzeba rejestrować się wcześniej, by wykonać badania w punkcie pobrań. Wystarczy pojawić się w placówce w godzinach jej otwarcia.
Czy w punktach diagnostyki obowiązują godziny dla seniorów?
W punktach diagnostyki nie obowiązują godziny dla seniorów. Zwracamy jednak uwagę na to w naszych punktach, by osoby starsze mogły badania wykonać w pierwszej kolejności, jeśli tylko jest taka możliwość.
Założenie konta
Jak założyć konto na stronie?
Po wejściu na stronę, w kategorię pakiety badań klient po prawej stronie ekranu ma możliwość założenia konta w e-sklepie, jak i konta do zapoznania się ze swoimi wynikami badań.
Czy konto do wyników jest też kontem do sklepu?
Nie. Są to dwa inne konta.
Czy trzeba zakładać konto/logować się w celu dokonania jednego zakupu?
Nie ma konieczności logowania się na konto. Badania można bez problemu zakupić także jako Gość.
Czy w sklepie online obowiązuje karta klienta ze zniżką na badania?
Nie. Karta stałego klienta działa tylko w punktach pobrań, podczas zakupów stacjonarnych. Zachęcamy do obserwowania naszej strony i zapisu do newslettera. Często pojawiają się tam różne, atrakcyjne akcje profilaktyczne, w ramach których obniżane są ceny pakietów badań.
Czy założenie konta w e-sklepie diagnostyki jest płatne?
Założenie konta w e-sklepie jest całkowicie bezpłatne.
Czy muszę założyć konto, aby zrealizować e-voucher?
Nie ma konieczności zakładania konta aby móc zakupić voucher.
Jak uzyskać kartę stałego klienta, by móc zarejestrować konto?
Kartę stałego klienta można uzyskać w punkcie pobrań.
Profilaktyka 40+
Czy w diagnostyce realizowane są skierowania z NFZ na badania z programu profilaktyka 40+?
Tak, realizujemy skierowania NFZ na badania w ramach programu Profilaktyka 40+ w naszych
Czy korzystając z programu profilaktyka 40+ można wykonać jednocześnie inne badania?
Tak, podczas wizyty możesz wykonać inne badania, ale mogą one wymagać osobnego skierowania lub dodatkowej opłaty. Nasi konsultanci przygotowali specjalną ofertę badań, która pozwala sensownie rozszerzyć profilaktykę. Porozmawiaj z konsultantem, by kupić badania taniej +48 456 455 323.
Skąd można uzyskać skierowanie na badania profilaktyka 40+?
Skierowanie możesz uzyskać poprzez wypełnienie ankiety na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) lub skontaktowanie się z infolinią Domowej Opieki Medycznej. Porozmawiaj z naszym konsultantem, który pomoże Ci w kilka minut uzyskać skierowanie na badania w ramach Profilaktyka 40 PLUS +48 456 455 323.
Czy w soboty realizowany jest również program profilaktyka 40+?
Tak, w wybranych punktach pobrań program Profilaktyka 40+ jest realizowany również w soboty, ale dostępność usług zależy od konkretnej placówki Diagnostyki. Możesz sprawdzić to w sekcji Informacje z placówki na stronie wybranego przez Ciebie punktu pobrań.
Gdzie można znaleźć listę punktów realizujących program profilaktyka 40+?
Listę punktów możesz znaleźć na stronie internetowej Diagnostyki w sekcji placówki - należy zaznaczyć w atrybutach filtr „Realizuje program Profilaktyka 40+”.
Czy badania z programu profilaktyka 40+ są jednorazowe czy można je wykonywać raz na rok?
Badania w ramach programu Profilaktyka 40+ można wykonać raz na rok.
Jaki materiał jest pobierany do wykonania badań profilaktyka 40+?
Do badań pobierane są różne materiały, takie jak krew, mocz, czy kał.
Czy jest określona granica wieku dla uczestników programu profilaktyka 40+?
Program jest przeznaczony dla osób, które ukończyły 40 lat.
Czy skierowanie w ramach programu profilaktycznego 40+ ma jakiś termin ważności?
Skierowanie jest ważne przez 365 dni od momentu jego wystawienia.
Gdzie można znaleźć ankietę, którą trzeba wypełnić, by móc zrealizować badania z programu profilaktyka 40+?
Ankietę znajdziesz na swoim Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) po zalogowaniu się. Porozmawiaj z naszym konsultantem, który pomoże Ci w kilka minut uzyskać skierowanie na badania w ramach Profilaktyka 40 PLUS +48 456 455 323.
Jak się przygotować do badań z programu profilaktyka 40+?
Przygotowanie zależy od rodzaju badań, ale zazwyczaj wymagane jest bycie na czczo, czyli powstrzymanie się od jedzenia na około 8-12 godzin przed badaniem.
Gdzie znajdę wyniki z programu profilaktyka 40+?
Wyniki będą dostępne na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) oraz mogą być przekazane przez placówkę, w której wykonywano badania.
Badania
Jakie badanie trzeba wybrać, jeśli chcę wyrobić książeczkę sanepidowską?
W tym celu należy wybrać badanie na posiew kału w kierunku Salmonella/Shigella (3 próbki).
W jaki sposób można wykonać dodatkowe badania z przechowywanej surowicy?
Należy udać się do Punktu Pobrań Diagnostyki S.A. zarejestrować badania, które chce się wykonać (otrzymuje się nowy kod zlecenia) oraz zaznaczyć w Punkcie Pobrań, że mają być wykonane z materiału zbankowanego w laboratorium. WAŻNE: Należy sprawdzić czy we wcześniejszym zleceniu nie ma adnotacji o zbyt małej ilości materiału na wykonanie archiwizacji. Badaniami, które można wykonać z banku są wyłącznie badania z surowicy.
Czy z jednej próbki można zrobić kolejne badanie po kilku dniach?
Dodatkowe badania na następny dzień i później można wykonać tylko z banku materiału, czyli odciągniętej i zamrożonej surowicy. Nie ma możliwości dorejestrowania badań z wcześniej pobranego materiału, jeśli nie była zarejestrowana usługa banku materiału. Należy także pamiętać, że objętość przechowywanego materiału w banku jest ograniczona (max. 500 μL), więc ograniczona jest ilość oraz rodzaj możliwych do zlecenia badań.
Jak długo przechowuje się krew pobraną do badań?
Probówki pierwotne przechowywane są od 24 do 36h, natomiast bank materiału jest przechowywany w zamrożeniu przez okres 1 miesiąca.
Czy wyniki badań są również wydawane w języku angielskim?
Tak, istnieje możliwość tłumaczenia wyników badań na język angielski.
Ile kosztuje wydanie wyników badań w innym języku?
Cena wydania wyników badań w innym języku jest zależna od placówki, w której badania zostały wykonane. W celu uzyskania informacji, należy skontaktować się z wybranym punktem pobrań.