REGULAMIN KORZYSTANIA Z APLIKACJI I ŚWIADCZENIA USŁUG z dnia 31.10.2024
I. Definicje:
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia zapisane wielką literą, niezależnie od liczby, przyjmują następujące znaczenie:
a) Aplikacja oznacza należące do Usługodawcy i zarządzane przez niego oprogramowanie w postaci aplikacji mobilnej, w ramach której, Użytkownik może korzystać z Usług oferowanych przez Usługodawcę, bezpłatnie udostępnianej do pobrania i użytkowania. Aplikacja nie jest dostosowana do działania na tabletach, uruchomienie aplikacji na tablecie może spowodować jej nieprawidłowe funkcjonowanie.
b) Diagnostyka/Usługodawca oznacza spółkę Diagnostyka S.A. z siedzibą: 31-864 Kraków, ul. Prof. Michała Życzkowskiego 16, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000918455, NIP: 675-12-65-009, Regon: 356366975, Kapitał zakładowy: 33 756 500 zł.
c) Proces weryfikacji oznacza potwierdzenie danych przez Użytkownika, który wykonał Proces rejestracji, za pomocą bankowości elektronicznej (usługi mojeID).
d) Punkty Pobrań oznacza prowadzone przez Usługodawcę lub Spółkę Współpracującą, placówki realizujące badania podstawowe, z zastrzeżeniem, że badania dotyczące SARS-CoV-2 mogą zostać wykonane wyłącznie w Punktach pobrań wskazanych na stronie https://diag.pl/placowki.
e) Proces rejestracji oznacza podanie adresu, na który zostanie wysłana wiadomość z linkiem, po kliknięciu w który Użytkownik zostaje przekierowany do Aplikacji – treści Regulaminu. W celu zakończenia procesu rejestracji:
a) Użytkownik musi wyrazić następującą zgodę
„Znam i akceptuję warunki Regulaminu.”
b) Użytkownik ma możliwość wyrażenia poniższych zgód:
- „Zgadzam się na otrzymywanie poprzez aplikację mobilną informacji o akcjach profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia” (z chwilą udzielenia wskazanej zgody Użytkownik aktywuje otrzymywanie wskazanych informacji za pośrednictwem Aplikacji),
- „Zgadzam się na otrzymywanie na podany przeze mnie adres e-mail informacji dotyczących akcji profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia”.
c) Regulamin – oznacza niniejszy REGULAMIN KORZYSTANIA Z APLIKACJI I ŚWIADCZENIA USŁUG z dnia 31.10.2024. Regulamin jest dostępny pod adresem https://wyniki.diag.pl/regulations_files/Obowiazujacy_Regulamin_aplikacji_mobilnej_Dia gnostyka.pdf
d) Siła Wyższa oznacza zdarzenie zewnętrzne, którego Użytkownik oraz Usługodawca nie mogli przewidzieć i któremu nie mogli zapobiec, uniemożliwiające korzystanie z Aplikacji w całości lub części, na stałe lub na pewien czas, któremu Użytkownik lub Usługodawca nie mógł przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności i które nie było efektem błędów lub zaniedbań Użytkownika lub Usługodawcy dotkniętego jej działaniem.
e) Spółki Współpracujące oznacza następujące spółki: dr. N. med. Teresa Fryda Laboratorium Medyczne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Mikołowska 53, 40-064 Katowice (KRS 0000321281), Diagnostyka Tarnów Medyczne Centrum Laboratoryjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Mostowa 4a, 33-100 Tarnów (KRS 0000007832), Diagnostyka Oncogene Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Mogilska 86/3, 31-546 Kraków (KRS 0000364292), Diagnostyka Genesis Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Grudzieniec 4, 60-601 Poznań (KRS 0000169935).
f) Usługa oznacza wszelkie udostępnione Użytkownikowi przez Usługodawcę funkcjonalności Aplikacji, stanowiące usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
g) Usługa Interpretacji oznacza usługę polegającą na analizie wyników badań laboratoryjnych powierzonych Labplus Spółka Akcyjna przez Użytkownika, oraz na podstawie wywiadu medycznego udzielonego przez Użytkownika w LabTest Checker (certyfikowanym oprogramowaniu medycznym stworzonym przez Labplus), której wynik w zakresie prognozowania stanu zdrowia i chorób Użytkownika zostanie przedstawiony Użytkownikowi za pośrednictwem systemu LabTest Checker, która jest świadczona zgodnie z Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną przez Labplus Spółka Akcyjna z dnia 09.02.2023 r. Powyższa usługa dotyczy włącznie badań diagnostycznych wykonywanych we wszystkich laboratoriach Diagnostyki lub laboratoriach Spółek Współpracujących oznaczonych w Serwisie. Podmiotem świadczącym Usługę Interpretacji jest Labplus Spółka Akcyjna, z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Wyspa Słodowa 7, 50-266 Wrocław, KRS: 0001018188, REGON: 524450039 NIP: 8961622267 (w ramach wskazanej usługi Diagnostyka nie przekazuje żadnych danych osobowych Labplus Spółka Akcyjna, z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Wyspa Słodowa 7, 50-266 Wrocław, KRS: 0001018188, REGON: 524450039 NIP: 8961622267).
h) Użytkownik Niezarejestrowany oznacza osobę posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zainstalowała Aplikację, ale nie wykonała Procesu rejestracji i Procesu weryfikacji.
i) Użytkownik Zarejestrowany osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zainstalowała Aplikację i przeszła Proces rejestracji.
j) Użytkownik Zweryfikowany oznacza Użytkownika Zarejestrowanego który przeszedł proces potwierdzenia danych za pomocą mojeID i założył Konto umożliwiające dostęp do Usług. W trakcie powyższego procesu Użytkownik ustanawia sposób logowania do Aplikacji (PIN lub biometrię). Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że jest zobowiązany do nieujawniania PIN-u osobom trzecim.
k) Użytkownik oznacza Użytkownika Niezarejestrowanego, Użytkownika Zarejestrowanego oraz Użytkownik Zweryfikowanego.
l) Usługa informacyjna oznacza dostęp do informacji na temat adresu, rodzaju punktu Punktów Pobrań oraz zakresów referencyjnych wykonywanych badań diagnostycznych i sposobie ich wykonania. Użytkownik niezarejestrowany po wyrażeniu zgody na lokalizację uzyska informacje o najbliższych Punktach Pobrań. Po wybraniu konkretnego Punktu Pobrań Użytkownik uzyskuje informacje o godzinach otwarcia, godzinach przyjmowania materiału (godziny przyjmowania materiału), cechy Punktu Pobrań (przyjazny dzieciom) oraz dodatkowe informacje (informacja o prowadzonych akcjach profilaktycznych, o czasowym zamknięciu Punktu Pobrań oraz dodatkowe informacje).
m) Usługa dostępu do wyniku badania oznacza możliwość dostępu do wyników badań diagnostycznych, wykonanych przez Diagnostykę lub Spółki Współpracujące, które zostały zarejestrowane w Diagnostyce lub Spółce Współpracującej w terminie 3 miesięcy przed dniem korzystania z Usługi. W celu skorzystania ze wskazanej usługi należy podać datę urodzenia, numer zlecenia otrzymanego przy zlecaniu badania i zaakceptować Regulamin. Wyniki badań diagnostycznych, takich jak:
– neurodegeneracyjna choroba Huntingtona,
– badania finansowane ze środków publicznych w ramach kontraktu NFZ w Poradni Genetycznej,
– badania z zakresu genetyki sądowej,
nie są dostępne w ramach wskazanej usługi.
n) Usługa dostępu do dokumentacji medycznej oznacza możliwość dostępu do wyników badań diagnostycznych, wykonanych przez Diagnostykę lub Spółkę Współpracującą, z zastrzeżeniem że wyniki badań diagnostycznych, takich jak:
– neurodegeneracyjna choroba Huntingtona,
– badania finansowane ze środków publicznych w ramach kontraktu NFZ w Poradni Genetycznej,
– badania z zakresu genetyki sądowej,
nie są dostępne.
o) Wymagania techniczne Aplikacji oznacza że dla prawidłowego funkcjonowania Aplikacji niezbędne jest:
- urządzenie z systemem Android w wersji min. 7.0, z ekranem min. 4.7″ o rozdzielczości min. 1280×720;
- urządzenie z systemem iOS w wersji min. 16.0, z ekranem min. 4.7″ o rozdzielczości min. 1334 x 750;
- stabilny dostęp do Internetu, biometria, udostępnienie aplikacji usług lokalizacji oraz możliwości komunikowania się kanałem push.
II. Postanowienia ogólne:
1) Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną: Diagnostyka wprowadza niniejszy Regulamin.
2) Usługodawca zastrzega, że z uwagi na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z Aplikacji wiąże się z normalnym, w takiej sytuacji, ryzykiem i nie jest wykorzystywana do bezprawnych działań.
3) Korzystanie z Aplikacji jest możliwe przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni. 4) Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia dostępu do Usług: a) ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Usługodawcy;
b) z konieczności dokonania niezbędnych czynności związanych z prawidłowym funkcjonowaniem, ulepszaniem, konserwacją lub zabezpieczaniem systemów informatycznych i zasilania, przy czym okres czasowego zawieszenia dostępu nie będzie dłuższy niż czas konieczny do usunięcia powstałych nieprawidłowości.
5) Diagnostyka nie ponosi odpowiedzialności za:
a) problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzysta Użytkownik, które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Aplikacji jak również za ewentualne skutki wadliwego działania lub niezgodnego z prawem wykorzystania łączy telekomunikacyjnych znajdujących się poza dyspozycją Usługodawcy i szkody przez nie wywołane;
b) problemy w funkcjonowaniu Aplikacji, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń, takich jak m.in. wadliwe działanie sieci Internet, zakłócenia w działaniu sieci energetycznej, wady transmisji danych, działanie siły wyższej, decyzje organów władzy publicznej, opóźnienia wynikające z awarii systemów, systemów zasilania i łączy telekomunikacyjnych, których Diagnostyka przy zachowaniu należytej staranności nie była w stanie przewidzieć, lub którym nie mogła zapobiec, chyba że problemy w funkcjonowaniu usługi wystąpiły w wyniku działania lub zaniechania osób za pośrednictwem lub przy pomocy których Diagnostyka wykonuje swoje zobowiązania wobec Użytkowników;
c) następstwa korzystania z Aplikacji przez Użytkownika niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
d) utratę przez Użytkownika danych spowodowanych okolicznościami, za które Diagnostyka nie ponosi odpowiedzialności, przy czym Diagnostyka ponosić będzie odpowiedzialność, jeżeli okoliczności te wystąpiły w wyniku działania lub zaniechania osób, za pośrednictwem lub przy pomocy których Diagnostyka wykonuje swoje zobowiązania wobec konsumenta.
e) utratę danych przez Użytkownika w wyniku ujawnienia osobom trzecim sposobu logowania do Aplikacji (PIN-u, biometrii).
6) Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Aplikacji w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, przepisami prawa i dobrymi obyczajami oraz nie podejmowania bezprawnych działań.
7) Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki wykorzystania przez Usługobiorcę informacji uzyskanych za pośrednictwem Aplikacji w szczególności za konsekwencje podjętych na ich podstawie decyzji w zakresie ochrony zdrowia.
III. Rodzaje Usług
1) Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji oraz zasady korzystania za pośrednictwem Aplikacji z Usług.
2) W ramach Aplikacji:
a) Użytkownik który nie przeszedł Procesu rejestracji może skorzystać z Usługi informacyjnej.
b) Użytkownik który nie przeszedł Procesu rejestracji może skorzystać z Usługi dostępu do wyników badań.
c) Użytkownik który przeszedł Proces weryfikacji może skorzystać z Usługi dostępu do dokumentacji medycznej.
IV. Sposób Korzystania z Usług:
1) Korzystanie z Usług z wykorzystaniem Aplikacji wymaga jej instalacji na telefonie zgodnie z zaleceniami Diagnostyki (dla prawidłowego funkcjonowania Aplikacji wymagane jest spełnienie Wymagań technicznych Aplikacji). Instalacja Aplikacji oznacza zawarcie umowy o świadczenie Usług.
2) Po zainstalowaniu przez Użytkownika Aplikacji, Użytkownik ma możliwość skorzystania z Usługi Informacyjnej oraz z Usługi dostępu do wyników badań.
3) Użytkownik po wykonaniu Procesu weryfikacji uzyska możliwości skorzystania z Usługi dostępu do dokumentacji medycznej.
4) Użytkownik, po uzyskaniu dostępu do wyników badań diagnostycznych na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie (w ramach usługi wskazanej w pkt III ust. 2 lit. b) i c) i naciśnięciu przycisku “Opis do wyniku”, ma możliwość skorzystania z Usługi Interpretacji wyników badań (wskazanych przez Usługodawcę) na podstawie odrębnego Regulaminu.
V. Tryb postępowania reklamacyjnego:
1. Usługobiorca ma prawo złożenia reklamacji ściśle związanych z wadliwym funkcjonowaniem Aplikacji i Usług.
2. Złożenie reklamacji może nastąpić pisemnie na adres siedziby Usługodawcy lub poprzez formularz: https://diag.pl/pacjent/kontakt/wyniki-online/, dostępny także w zakładce Konto > “Skontaktuj się z nami” w Aplikacji.
3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:
a) oznaczenie Użytkownika (w tym jego imię, nazwisko, adres pocztowy lub adres e-mail), numer zlecenia;
b) wskazanie problemu, w związku z którym składana jest reklamacja.
4. Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie po jej otrzymaniu i udzieli informacji pisemnie lub poprzez e-mail, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. 5. Reklamacje dotyczące dostarczana Usług za pośrednictwem Aplikacji procesowane są zgodnie z niniejszym regulaminem.
6. W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z realizacją Usług przez Usługodawcę, Użytkownik niebędący przedsiębiorcą ma możliwość skorzystania z następujących form pomocy przez wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
a) skorzystania ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy;
b) zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
c) zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
7. Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez Użytkownika z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich, jak: Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
8. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
VI. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych użytkowników Aplikacji jest Diagnostyka S.A. (KRS nr 0000918455), ul. Prof. M. Życzkowskiego 16, 31-864 Kraków.
2. Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w celu nadzorowania przestrzegania przepisów ochrony danych. W celu kontaktu z nim, udostępnia się formularz kontaktowy pod adresem: https://diag.pl/pacjent/kontakt/daneosobowe/.
3. Przy przetwarzaniu danych osobowych Administrator danych stosuje obowiązki wynikające z przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
4. W celu skorzystania z Aplikacji niezbędne jest podanie danych osobowych, warunkiem skorzystania z Aplikacji zapoznanie się z Regulaminem.
5. W wyniku współpracy Usługodawcy ze Spółkami z Grupy Diagnostyka – Spółki Współpracujące, polegającej na udostępnieniu on-line wyników badań laboratoryjnych,
Administratorem danych są Spółki z Grupy Diagnostyka, w których osoby wykonały badania laboratoryjne. Diagnostyka przetwarza dane pacjentów Spółek z Grupy Diagnostyka wyłączenie w celu realizacji usługi „Wyniki on-line” zgodnie z Regulaminem świadczenia usługi „Wyniki On-line” dostępnym pod adresem: https://wyniki.diag.pl/regulamin/.
6. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z korzystaniem z usług dostępnych poprzez Aplikację, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO zgodnie z niniejszym Regulaminem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO w związku z obowiązkiem zapewnienia dostępu do dokumentacji medycznej na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Administrator może przetwarzać dane również na podstawie zgody wynikającej z art. 6 ust. 1 lit a) RODO w przypadku przetwarzania danych do celów marketingowych i analitycznych oraz art. 9 ust. 2 lit. a) RODO w celu zapewnienia dodatkowych funkcjonalności wymagających przetwarzania danych medycznych. Przetwarzanie danych może również wynikać z art. 6 ust. 1 lit f) RODO w zakresie prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na zapewnieniu bezpieczeństwa i prawidłowego działania Aplikacji.
7. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres korzystania z Aplikacji oraz nie dłużej niż 6 lat po zakończeniu korzystania z Aplikacji w przypadku danych dotyczących bezpieczeństwa Aplikacji zapisanych w dziennikach zdarzeń zawierających adres IP oraz czas, datę i parametry połączenia z Aplikacją. Dane dotyczące zdrowia zawarte w wynikach badań przechowywane są przez okres co najmniej 20 lat zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8. Odbiorcami danych mogą być podmioty świadczące dodatkowe usługi, objęte odrębnym regulaminem, który jest akceptowany podczas korzystania z Aplikacji.
9. Administrator danych nie zamierza dokonywać transferu danych do państw trzecich, nie zamierza również bez uprzedniej zgody dokonywać profilowania czy podejmowania decyzji w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie danych.
10. Każda osoba, której dane przetwarzane są w związku z korzystaniem z Aplikacji ma prawo dostępu do swoich danych, do sprostowania danych, żądania ograniczenia przetwarzania, a także żądania usunięcia danych jeśli nie są one już niezbędne do celu dla jakiego zostały zebrane, w przypadku kiedy dane przetwarzane są na podstawie zgody prawo do odwołania zgody w każdej chwili bez podawania przyczyny, a w przypadku kiedy dane przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
11. W przypadku kiedy dane nie są przetwarzane zgodnie z przepisami każda osoba ma prawo do złożenia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VII. Ochrona praw własności intelektualnej:
1. Prawa wyłączne do treści udostępnianych z wykorzystaniem Aplikacji, w szczególności prawa autorskie, prawo odrębne do baz danych, prawa z rejestracji znaków towarowych, przysługują Diagnostyce oraz podmiotom, z którymi Diagnostyka zawarła stosowne umowy.
2. Usługobiorca zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa własności intelektualnej. Wszelkie kopiowanie, wprowadzanie zmian, a także publiczne odtwarzanie udostępnianych treści bez zgody Diagnostyki jest zakazane, o ile nie wynika to z odrębnych umów lub bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
VIII. Licencja:
1) Z chwilą pobrania Aplikacji, Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji na korzystanie z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem, przy czym obejmuje to prawo do jej zwielokrotnienia wyłącznie w zakresie, w jakim zwielokrotnienie jest niezbędne do uruchomienia, działania i przechowywania Aplikacji w pamięci wykorzystywanego przez Użytkownika Urządzenia.
2) Licencja, o której mowa w pkt 1 powyżej, nie upoważnia Użytkownika do udzielenia dalszych licencji, ponadto Użytkownik nie ma prawa – w całości lub w części – zwielokrotniać (poza przypadkiem określonym w pkt 1 powyżej), dystrybuować, sprzedawać bądź w inny sposób wprowadzać do obrotu lub rozpowszechniać Aplikacji, w tym przesyłać lub udostępniać w sieci Internet, sieciach komputerowych, systemach dystrybucji aplikacji mobilnych oraz w jakichkolwiek innych systemach teleinformatycznych.
3) Użytkownik nie jest uprawniony do ingerowania w kod programistyczny Aplikacji oraz w treści wysyłane i odbierane przez Aplikację.
4) Licencja wygasa z chwilą usunięcia odinstalowania Aplikacji.
IX. Postanowienia końcowe:
1) Zakończenia umowy następuje w momencie:
a) w momencie odinstalowania przez Użytkownika Aplikacji z mobilnego urządzenia elektronicznego i usunięcia Konta założonego w trakcie Procesu rejestracji,
b) w momencie likwidacji Aplikacji przez Usługodawcę lub zakończenia przez niego działalności gospodarczej w zakresie świadczenia Usług.
2) Diagnostyka zastrzega sobie prawo do jednostronnego decydowania o treści informacji zawartych w Aplikacji, dokonywania w nich zmian oraz modyfikacji, bez konieczności uprzedniego informowania Użytkowników.
3) Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej ze wskazanych ważnych przyczyn:
a) zmiany profilu świadczonych usług, o ile zmiany takie nie będą prowadziły do zwiększenia obciążeń Użytkowników i nie będą naruszały interesów;
b) zmiany możliwości technicznych oraz
c) zmiany przepisów prawa;
w zakresie, w jakim powyższe zdarzenia mają wpływ na warunki świadczenia przez Diagnostykę usług określonych w Regulaminie lub postanowienia Regulaminu. 4) Usługobiorcy będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu.
5) Prawem właściwym jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowania postanowienia:
a) Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
b) Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
d) Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; e) Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.