Regulamin infolinii z dnia 03.10.2025
Definicje
W Regulaminie używamy poniższych definicji:
- Badanie Laboratoryjne lub Badania – procedura analityczna, którą wykonujemy w kontrolowanych warunkach w laboratorium. Procedura ta służy profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia. Badania są szczegółowo opisane w Sklepie. Chyba, że wskażemy w Sklepie, że jakieś Badanie nie może służyć profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
- Usługodawca, Diagnostyka lub my – Diagnostyka Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Prof. Michała Życzkowskiego 16, 31-864 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000918455, posiadająca numer BDO: 000002130, NIP: 675-12-65-009, REGON: 356366975 prowadząca podmiot leczniczy wpisany do Księgi Podmiotów Leczniczych pod numerem 000000005831.
- Użytkownik – osoba fizyczna, która ma pełną zdolność do czynności prawnych. Kontaktuje się z Usługodawcą przez Infolinię, aby uzyskać informację, złożyć dyspozycję lub skorzystać z Usług, które świadczymy.
- Inne świadczenia – oznacza usługi wskazane na Stronie internetowej https://diag.pl/pacjent/infolinia-diagnostyki/.
- Infolinia – telefoniczne centrum obsługi Użytkownika dostępne pod numerem telefonu wskazanym na stronie internetowej: https://diag.pl/pacjent/kontakt/. Połączenia telefoniczne z Infolinią są naliczane zgodnie z taryfą operatora telekomunikacyjnego Użytkownika. Nie pobieramy dodatkowych opłat za połączenia.
- e-Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem: https://diag.pl/pacjent/. Serwis ten działa zgodnie z regulaminem dostępnym na stronie https://diag.pl/pacjent/regulamin/.
- Usługa – oznacza Badania i Inne świadczenia.
- Serwis – oznacza stronę www.diag.pl i inne jej subdomeny.
- Strona internetowa – oznacza stronę www.diag.pl dostępną pod adresem: https://diag.pl/pacjent/. Jest to źródło informacji o Usługach. Na tej stronie Użytkownik może zapoznać się ze szczegółami Usług.
- Działanie informacyjne – działanie, które realizujemy przez Infolinię. Przekazujemy Użytkownikom:
- istotne informacje związane z realizacją zakupionych świadczeń;
- informacje związane z zakresem naszych usług.
- Działanie sprzedażowe – działanie, które realizujemy przez Infolinię. Kontaktujemy się z Użytkownikami, którzy wyrazili wcześniej na to zgodę, aby przedstawić im spersonalizowane oferty usług medycznych czy też promocji.
- Punkt pobrań – punkt pobrań, który prowadzimy i jest on wskazany na stronie internetowej E-Sklepu: https://diag.pl/placowki/.
- Konsultant – pracownik Infolinii.
Odbiorcy Usługi
Usługę kierujemy wyłącznie do osób pełnoletnich, abonentów sieci telefonicznych komórkowych oraz stacjonarnych, którzy chcą skorzystać z możliwości zlecenia wykonania wybranej, dostępnej Dodatkowej Usługi.
Zakres działania Infolinii
W tej części Regulaminu opisujemy zakres działania Infolinii:
1. W ramach Infolinii realizujemy poniższe świadczenia:
• obsługa połączeń przychodzących;
• obsługa połączeń wychodzących;
• sprzedaż Usług.
2. W ramach obsługi połączeń przychodzących:
• Udzielamy informacji o zakresie Usług, które świadczymy.
• Udzielamy informacji o wynikach badań.
• Udzielamy informacji o funkcjonowaniu punktów pobrań.
• Udzielamy odpowiedzi na pytania Użytkownika dotyczące zakresu świadczeń objętych ofertą, świadczonych Usług oraz funkcjonowania Usługodawcy.
3. W ramach obsługi połączeń wychodzących:
• Kontynuujemy proces obsługi klienta.
• Realizujemy Działania informacyjne.
• Realizujemy Działania sprzedażowe.
4. W ramach Sprzedaży Usług:
a) Użytkownik dzwoni do Konsultanta, by kupić Badanie na zasadach opisanych poniżej:
Kiedy Użytkownik powie Konsultantowi Infolinii, że chce zlecić Badanie, Konsultant generuje link do koszyka w e-Sklepie. Przesyła go na adres e-mail, który podaje Użytkownik. Konsultant musi najpierw potwierdzić ten adres.
Jeśli Użytkownik chce kupić Badanie, otwiera przesłany link. Kiedy kliknie w link, system przeniesie go do e-Sklepu (do koszyka), gdzie może samodzielnie zmienić wybrane badania.
Aby kupić Badania, Użytkownik musi zaakceptować Regulamin e-Sklepu i zapłacić za nie przez system PayU. Użytkownik działa zgodnie z postanowieniami regulaminu, który jest na stronie: https://www.payu.pl/pliki-do-pobrania.
W trakcie zakupu, Użytkownik może wyrazić poniższe zgody:
*Zostałem poinformowany, że jeżeli wykorzystam Voucher przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy, to utracę prawo do odstąpienia od umowy z uwagi na rozpoczęcie realizacji świadczenia na moje życzenie.[1]
*Zapisuję się do newslettera – akceptuję jego Regulamin i wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji od Usługodawcy na wskazany e-mail. Informacje te dotyczą akcji profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia i informacji z tym związanych.
*Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w tym profilowanie. By Usługodawca mógł przesyłać na wskazany adres e-mail zindywidualizowane informacje o akcjach profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia i informacje z tym związane.
*Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w tym profilowanie. By Usługodawca mógł przesyłać na wskazany adres e-mail zindywidualizowane informacje o akcjach profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia i informacje z tym związane.
*Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy zindywidualizowanych informacji o akcjach profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia. Usługodawca uzyskał te informacje na podstawie profilowania danych demograficznych oraz medycznych tj.:daty urodzenia, płci, adresu zamieszkania, historii zleceń – w tym listy badań, wyników badań, historii zakupów, danych z koszyka w e-sklepie dostępnym na stronie https://diag.pl/sklep/.
Informacje te możemy wyświetlać jako komunikaty na stronie lub wysyłać na adres e-mail podany w Serwisie.
- Od razu, kiedy Użytkownik zawrze z nami umowę, e-Sklep przesyła potwierdzenie zawarcia umowy wraz z informacjami o dalszym przebiegu realizacji zakupu badania diagnostycznego na adres e-mail, który wskazał Użytkownik.
- Zapłata za badania oznacza zawarcie umowy o świadczenie Usługi. Użytkownik ma prawo odstąpić od zawartej umowy na podstawie tego Regulaminu nie później niż w ciągu 14 dni. Realizujemy Usługę od razu.
- Użytkownik może odebrać badanie online na stronie www.wyniki.diag.pl zgodnie z regulaminem dostępnym na stronie https://wyniki.diag.pl/regulaminy.
b) Użytkownik dzwoni do Konsultanta, aby kupić Inne świadczenia na zasadach opisanych poniżej:
- Kiedy Użytkownik poinformuje Konsultanta Infolinii, że chce kupić Inne świadczenia wskazane na Stronie internetowej, Konsultant dodaje do koszyka świadczenia, które wskaże Użytkownik. Następnie Użytkownik podaje Konsultantowi potrzebne informacje – wskazane na Stronie internetowej.
- Kiedy Konsultant uzyska potrzebne dane, generuje zamówienie i przesyła link do płatności w systemie PayU. Przesyła Użytkownikowi także regulamin, który jest na stronie: https://www.payu.pl/pliki-do-pobrania.
- Zapłata za Usługi oznacza zawarcie umowy o świadczenie Usługi. Kiedy pomyślnie zaksięgujemy płatność, Użytkownik otrzymuje automatyczne potwierdzenie wraz z podziękowaniem za złożenie zamówienia. Wiadomość przyjdzie na adres e-mail, który Użytkownik nam podał.
- Użytkownik ma prawo odstąpić od zawartej umowy na podstawie tego regulaminu nie później niż w ciągu 14 dni. Realizujemy Usługę od razu.
- Podczas rozmowy Konsultant informuje Użytkownika, że jeżeli wykona on Usługę przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy, to traci prawo do odstąpienia od umowy z uwagi na rozpoczęcie realizacji świadczenia na jego życzenie[2].
- Użytkownik może odebrać badanie online na stronie www.wyniki.diag.pl. Aby to zrobić, wpisuje numer zlecenia, który Konsultant mu przekazuje. Jest to zgodne z regulaminem https://wyniki.diag.pl/regulaminy.
Zaprzestanie świadczenia Usługi
Zastrzegamy, że możemy przestać świadczyć Usługę.
Reklamacje
W tej części Regulaminu opisujemy zasady reklamacji:
1. Reklamacje, które dotyczą świadczenia Usługi, Użytkownik może składać:
- osobiście w Placówce;
- telefonicznie pod numerem naszej infolinii;
- pisemnie na adres naszej siedziby.
2. Reklamacje rozpatrujemy w terminie 14 dni od dnia, w którym je otrzymaliśmy.
3. Nie ponosimy odpowiedzialności za:
- Usterki techniczne po stronie operatorów sieci telefonicznych.
- Problemy techniczne lub ograniczenia techniczne, które występują na telefonie stacjonarnym lub komórkowym, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają korzystanie z Infolinii.
- Ewentualne skutki wadliwego działania lub niezgodnego z prawem wykorzystania łączy telekomunikacyjnych, które są poza naszą dyspozycją. A także za szkody, które mogą one wywołać.
4. Zastrzegamy, że Infolinia może być czasowo niedostępna z powodu awarii systemów telekomunikacyjnych lub w wyniku zdarzeń zewnętrznych o charakterze siły wyższej. Nie możemy zapobiec tym zdarzeniom nawet przy zachowaniu najwyższego stopnia staranności.
5. Aby rozwiązać spór, który wyniknął z naszej realizacji usług na podstawie tego regulaminu, Użytkownik, który nie jest przedsiębiorcą, może skorzystać z poniższych form pomocy zanim wytoczy nam sprawę w sądzie powszechnym:
- Stały polubowny sąd konsumencki, o którym mowa w ustawie z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej. Użytkownik może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu, który wynika z umowy.
- Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej. Użytkownik może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego, by polubownie zakończyć spór.
- Powiatowy lub miejski rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, której celem jest ochrona praw konsumentów.
Prawa i obowiązki Infolinii
W tej części Regulaminu opisujemy prawa i obowiązki Infolinii:
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia działań Infolinii:
- Ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od nas;
- Jeśli będziemy musieli wykonać niezbędne czynności związane z prawidłowym funkcjonowaniem, ulepszaniem, konserwacją lub zabezpieczaniem systemów informatycznych i zasilania. Okres czasowego zawieszenia dostępu nie będzie dłuższy niż czas, którego potrzebujemy, by usunąć nieprawidłowości.
- Nie ponosimy odpowiedzialności za:
- Problemy lub ograniczenia techniczne, które występują na sprzęcie, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają korzystanie z Infolinii.
- Ewentualne skutki wadliwego działania lub niezgodnego z prawem wykorzystania łączy telekomunikacyjnych, które są poza naszą dyspozycją. A także za szkody, które mogą one wywołać.
- Problemy w funkcjonowaniu Infolinii, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń, takich jak m.in.: zakłócenia w działaniu sieci energetycznej, wady transmisji danych, działanie siły wyższej, decyzje organów władzy publicznej, opóźnienia, które wynikają z awarii systemów komputerowych, systemów zasilania i łączy telekomunikacyjnych, których – przy zachowaniu należytej staranności – nie mogliśmy przewidzieć, lub którym nie mogliśmy zapobiec.
Chyba że problemy w funkcjonowaniu Infolinii wystąpiły w wyniku działania lub zaniechania osób za pośrednictwem lub przy pomocy których wykonujemy nasze zobowiązania wobec Użytkowników.
- Następstwa korzystania z Infolinii niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Utratę danych Użytkownika, która jest spowodowana okolicznościami, za które nie ponosimy odpowiedzialności.
Przetwarzanie danych osobowych
W tej części Regulaminu opisujemy zasady przetwarzania danych osobowych:
1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Diagnostyka S.A (KRS nr 0000918455), ul. Prof. M. Życzkowskiego 16, 31-864 Kraków.
2. Kiedy przetwarzamy dane, stosujemy przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO). Gromadzimy jedynie dane osobowe, które Użytkownicy podali nam dobrowolnie, w zakresie niezbędnym, by:
- Zawrzeć umowę o świadczenie usług zdrowotnych, których udzielamy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Udzielenie usług zdrowotnych odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO i nie jest objęte tym Regulaminem.
- Zawrzeć umowę na realizacje badań wysyłkowych niemedycznych (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO). Wystawić dokument, który potwierdza zapłatę (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO). Przechować dane osobowe Użytkownika, by prowadzić ewentualne postępowanie reklamacyjne (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO). Skontaktować się zwrotnie, by monitorować jakość usług w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dostarczyć informacje, które dotyczą Akcji profilaktycznych i informacji z tym związanych. Działania te prowadzimy w ramach zawartej umowy zgodnie z Regulaminem, a także na podstawie odrębnych regulaminów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Działania marketingowe i promocyjne prowadzimy na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz (art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
3. Użytkownik ma dostęp do swoich danych osobowych. Może:
- żądać od nas, że poprawimy, zmienimy, usuniemy je, o ile obowiązek przechowywania danych nie wynika z przepisów prawa,
- sprzeciwić się przetwarzaniu danych.
Aby to zrobić, Użytkownik przesyła maila na adres esklep@diag.pl.
4. Użytkownik może również zawiadomić organ nadzorczy, jeśli przetwarzamy jego dane niezgodnie z przepisami prawa.
5. Będziemy przetwarzać dane osobowe przez okres, w którym Użytkownik korzysta z Serwisu. A także przez okres, który wynika z przepisów prawa.
6. Jeśli przetwarzamy dane na podstawie dobrowolnej zgody, możemy je przetwarzać do czasu odwołania zgody.
7. Nie udostępniamy danych, które gromadzimy, innym podmiotom trzecim. Jednak dostęp do danych mogą mieć również podmioty, które świadczą na naszą rzecz usługi serwisowe związane z utrzymaniem Serwisu oraz spółki współpracujące.
8. Zapewniamy, że przechowujemy i zabezpieczamy dane osobowe Użytkowników zgodnie z zasadami określonymi w:
- przepisach, które dotyczą ochrony danych osobowych,
- Rozdziale 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- innych przepisach prawa – w tym w przepisach, które dotyczą przetwarzania dokumentacji medycznej oraz przepisach podatkowych.
9. Jeśli Użytkownik dodatkowo dobrowolnie się zgodzi, możemy również wykorzystywać zgromadzone dane osobowe, by przesyłać mu informacje, które dotyczą akcji profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia i informacje z tym związane. Użytkownik w każdej chwili może cofnąć udzieloną zgodę. Aby to zrobić, przesyła informację na adres e-mail esklep@diag.pl.
10. Jeśli Użytkownik się zgodzi, możemy wykorzystywać profilowanie na podstawie danych osobowych Użytkownika. Po to, aby zapewnić Użytkownikowi dostęp do zindywidualizowanych treści informacji.
11. W sprawie przetwarzania danych osobowych Użytkownik może kontaktować się Inspektorem Ochrony Danych przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem https://diag.pl/pacjent/kontakt/formularz/. Użytkownik może również zawiadomić organ nadzorczy, jeśli będziemy przetwarzać jego dane osobowe niezgodnie z prawem.
Zmiany Regulaminu
W tej części Regulaminu opisujemy zasady, na jakich możemy wprowadzać w nim zmiany:
- Możemy zmienić Regulamin, jeśli wystąpi co najmniej jedna ze wskazanych niżej ważnych przyczyn:
- zmiana profilu świadczonych Usług, o ile zmiany takie nie będą prowadziły do zwiększenia obciążeń Użytkowników i nie będą naruszały interesów Użytkowników;
- zmiana możliwości technicznych, które dotyczą prowadzenia Sklepu;
- zmiana przepisów prawa w zakresie, w jakim zdarzenia opisane w tym rozdziale mają wpływ na warunki świadczenia naszej Usługi określonej w Regulaminie lub na treść postanowień Regulaminu.
- O każdej zmianie Regulaminu poinformujemy Użytkowników co najmniej 14 dni przed planowaną datą jego wejścia w życie. Informację tę opublikujemy w formie komunikatu na stronie https://diag.pl/pacjent/aktualnosci/.
Dzień wejścia Regulaminu w życie
Regulamin wchodzi w życie 08.10.2025 r. i jest dostępny na naszej stronie internetowej oraz we wszystkich naszych Placówkach.
Podstawa prawna Regulaminu
W tej części Regulaminu opisujemy jego podstawy prawne:
- Sporządziliśmy ten Regulamin w szczególności w oparciu o:
- Ustawę z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Ustawę z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.Ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- W sprawach nieuregulowanych tym Regulaminem zastosowanie mają:
- postanowienia Regulaminu e-sklepu;
- przepisy prawa polskiego.
[1] na mocy art. 38 ust 1 Ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta
[2] Na mocy art. 38 ust 1 Ustawy z 30.05.2014 r. o prawach konsumenta