Komunikat o zmianie Regulaminu Świadczenia Usługi „Wyniki On-line”

Szanowni Państwo,

Zgodnie z pkt. X Regulaminu świadczenia usługi „Wyniki on-line” informujemy, że z dniem 20.12.2024 r. nastąpi zmiana wskazanego regulaminu. Zmiany w regulaminie zostały wyszczególnione poniżej.

Do Punktu II. Definicje zostaje dodany zapis:

8) Pacjent ma możliwość wyrażenia zgody na otrzymywanie od Usługodawcy poprzez wyświetlenie komunikatów lub wysłanie na podany w  Serwisie  adres e-mail zindywidualizowanych informacji dot. akcji profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia, uzyskanych na podstawie profilowania danych demograficznych oraz medycznych tj. daty urodzenia, płci, adresu zamieszkania, historii zleceń w tym listy badań, wyników badań oraz historii zakupów w e-sklepie dostępnym na stronie https://diag.pl/sklep/

Podpunkt o) Usługa interpretacji dostaje brzmienie:

o) Usługa Interpretacji – usługa polegająca na analizie wyników badań laboratoryjnych powierzonych Labplus S.A. przez Pacjenta, oraz na podstawie wywiadu medycznego udzielonego przez Pacjenta w LabTest Checker (certyfikowanym oprogramowaniu medycznym stworzonym przez Labplus), której wynik w zakresie prognozowania stanu zdrowia i chorób Użytkownika zostanie przedstawiony Użytkownikowi za pośrednictwem systemu LabTest Checker, która jest świadczone zgodnie z Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną przez Labplus S.A. z dnia 14.06.2022 r. Powyższa usługa dotyczy włącznie badań diagnostycznych wykonywanych we wszystkich laboratoriach Diagnostyki lub laboratoriach Spółek z Grupy Diagnostyka – Centralny Serwer Wyników oznaczonych w Serwisie. Podmiotem świadczącym Usługę Interpretacji jest Labplus Spółka Akcyjna, adres siedziby ul. Strzelińska 41, 55-010 Żerniki Wrocławskie, wpisana do KRS za numerem 0001018188, posiadająca numer NIP 8961622267; Regon 524450039

Punkt VI. Tryb postępowania reklamacyjnego: otrzymuje brzmienie:

1.Usługobiorca ma prawo złożenia reklamacji ściśle związanych z wadliwym funkcjonowaniem Usługi „Wyniki On-line”. Złożenie reklamacji może nastąpić pisemnie na adres siedziby Usługodawcy lub po wybraniu zakładki Kontakt – Moje Reklamacje poprzez  wypełnienie dedykowanego formularza podając wskazane w Serwisie informacje (w opisie powyższego formularza). Podanie wskazanych danych umożliwi terminowe rozpatrzenie złożonej reklamacje i udzielenie odpowiedzi. W razie braku wskazanych danych, Usługodawca zastrzega sobie prawo do wezwania Usługobiorcę o podanie powyższych danych. Szczegółowe zasady składania i rozpatrywania Reklamacji są dostępne na stronie www: https://diag.pl/pacjent/zasady-skladania-reklamacji/

    2. Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie po jej otrzymaniu i udzieli informacji pisemnie lub poprzez e-mail, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Usługodawca ma prawo odmówić wykonania usług niezwiązanych przedmiotowo z korzystaniem z Usługi „Wyniki On-line”, takich jak: skanowanie antywirusowe komputera, instalacja sterowników drukarki, konfigurowanie parametrów łącza internetowego, testowanie poprawności pracy sprzętu komputerowego lub jego podzespołów, aktualizacja systemu operacyjnego. Pacjent po wykonaniu procesu Logowania ma możliwość śledzenia procesu rozpatrywania reklamacji. 

    3. Usługobiorca w module –  Moje Reklamacje ma możliwość zapoznania się z historią złożonych reklamacji w tym uzyskanych odpowiedzi z zastrzeżeniem że historia nie obejmuje kwestii dotyczących ochrony danych osobowych oraz e-sklepu.

    W Punkcie VII. Polityka prywatności dodane zostają zapisy:

    8. Przetwarzanie danych może odbywać się w związku z wyrażeniem przez osobę, której dane dotyczą  dobrowolnej zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dla danych podstawowych oraz art. 9 ust. 2 lit. a) RODO dla danych szczególnych kategorii dotyczących zdrowia, w przypadku wysyłania zindywidualizowanych informacji o charakterze dotyczących korzystania z usług medycznych, akcji profilaktycznych i ochrony zdrowia. Dane mogą być przetwarzane do czasu odwołania zgody.

    9. Przetwarzanie danych może być również związane zapewnieniem bezpieczeństwa Serwisu i Usługi w takim przypadku dane rejestrowane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f) RODO. Dane mogą być zachowane przez okres niezbędny do wykazania i zapewnienia bezpieczeństwa Serwisu i Usługi.

    10. Przetwarzanie danych może dotyczyć również przypadków złożenia reklamacji oraz jej rozstrzygnięcia, w związku z tym przetwarzanie może odbywać się na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO w zakresie niezbędnym do przyjęcia i rozstrzygnięcia reklamacji oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f ) RODO w prawnie uzasadnionym interesie administratora polegającym na zachowaniu informacji dotyczących reklamacji w celu obrony przed roszczeniami. Dane mogą być przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń.

    Punkt VII ust 13. otrzymuje brzmienie:

    13. Osoba, której dane dotyczą posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, żądania usunięcia danych jeśli przepisy prawa nie nakładają na administratora danych ich przechowywanie, a także żądania ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych a także odwołania zgody jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody. W celu realizacji wskazanych praw udostępniony został formularz kontaktowy pod adresem: https://diag.pl/pacjent/kontakt/daneosobowe/.

    Punkt VII ust. 15 otrzymuje brzmienie:

    15.   Po zakończeniu korzystania z Usługi „Wyniki On-line” przez Usługobiorcę, Diagnostyka nie będzie przetwarzać danych osobowych Usługobiorców, za wyjątkiem tych danych, które są:

    –       niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Usługi;

    –       dopuszczone do przetwarzania na podstawie odrębnych przepisów lub umowy.

    Administrator za zgodą osoby, której dane dotyczą może wykorzystywać profilowanie na podstawie danych osobowych tej osoby  w celu zapewnienia dostępu do zindywidualizowanych treści informacji.